Egyéb kategória 30 elképesztő Facebook statisztika és tény

30 elképesztő Facebook statisztika és tény

c

Ahhoz, hogy hiteles tartalmakat hozzunk létre érdemes kutatásokat végeznünk adott témákban. Fontos, hogy pontos, naprakész adatokkal támasszuk alá hipotéziseinket, mert így leszünk hitelesek. Az már nem állja meg a helyét, ha valamiről azt írom sok, nagy mennyiségű, számtalan felhasználó stb. Ezek nem pontosak. Csupán lusta voltam utána nézni a pontos információknak. Jelenleg facebook kapcsán gyűjtöttem össze adatokat, amelyet különböző cikkekhez fogok tudni felhasználni. Ha a közeljövőben hasonló témában publikálnál, adok hozzá egy kis segítséget.

Tények a Facebookról:

a

1. 2004 február 4-én Mark Zuckerberg indította Harvardi szobatársaival a Facebookot. Kezdetben Facemash-nek, majd Thefacebooknak hívták.

2. Eredetileg csak a Harvard diákjai regisztrálhattak. 2004 márciusában a Facebook kiterjedt a Columbia, Stanford és Yale egyetemeire. Ez később fokozatosan kiterjedt az Egyesült Államok és Kanada legtöbb egyetemére.

3. 2006. szeptember 26-án a Facebookot elérhetővé tették minden olyan felhasználó számára, aki betöltötte a 13. életévét.

4. 2012-ben lépett a tőzsdére. Ekkor 16 milliárd dollárt ért a cég. A Facebook most a negyedik legértékesebb márka a világon, amelynek értéke 94,8 milliárd dollár.

5. 2012 óta jóval több, mint 22,4 milliárd dollártért vásárolt olyan versenytársakat, mint az Instagram, a WhatsApp és az Oculus. Ez az, amiről tudomásunk van.

6. 2019 márciusában 37.700 teljes munkaidős alkalmazottal rendelkezett és a szám folyamatosan növekszik.

7. Mark Zuckerberg fizetése évi 1 dollár

Facebook felhasználói és demográfiai statisztikák:

d

8. A havi aktív felhasználók száma 2.38 milliárd. Naponta 1,56 milliárd aktív felhasználója van. (2019 márciusi adat)

9. A Facebook-felhasználók 47% -a csak a mobilon használja a felületet.

10. A Facebookot használó szülők 83% -a ismerőse a saját gyermekének.

11. A Facebookon naponta 500 000 új felhasználót regisztrálnak, ami azt jelenti, hogy másodpercenként megközelítőleg 6 új profil keletkezik.

12. Az amerikai felnőttek 68% -a használja a Facebookot. 51% -a naponta többször is. Magyarországon 5,9 millió profilt regisztráltak eddig. 47%-a férfi 53%-a női profil.

13. Világszerte az online népesség 26,3% -a használja a Facebookot.

14. Átlagosan 338 barátunk van a platformon, a statisztikai középérték 200 fő.

15. Facebook használati statisztikákBecslések szerint 81 millió hamis Facebook-profil létezik.

16. Azoknak a felhasználóknak a fele, akik nem regisztráltak Facebookra, együtt élnek olyan személlyel, akinek van profiljuk az oldalon. Közülük 24% azt mondja, hogy az adott személy fiókjához tartozó hozzászólásokat vagy fotókat meg szokták nézni.

17. A legnépszerűbb profil maga a Facebook oldala, amelynek 214 millió követője van. A Samsung második helyen áll 159 millió követővel, míg Cristiano Ronaldo a harmadik, 122 millió követővel. Magyarországon az aktuális statisztika első 10 helyezettje:

  • Norbi Update 1,375M követő
  • Tibi atya 1,321M
  • Havasi 1,304M
  • Imre Fejes fotós 1,165M
  • Ádám György 1,164M
  • Receptneked 1,158M
  • Kasza Tibor 1,059M
  • Nosalty 1,052M
  • Mága Zoltán 1,020M
  • Túró Rudi 1,015M

18. Akik az elmúlt hónapban (2019 május) a legtöbb követőt tudták begyűjteni, vagyis ennyi követővel gyarapodott a bázisuk:

  • Hot Men Dance               +28.942 követő
  • Alapjárat                           +12.247
  • Szabó Péter                      +10.434
  • Coop üzletlánc                 +9.644
  • Humorvilág                       +7.841
  • Humorvilág                       +7.841

(https://www.socialbakers.com/statistics/facebook/pages/total/hungary/)

19. A felhasználók naponta átlagosan 20 percet töltenek az oldalon.

20. Egy hónap alatt az átlagos felhasználó 10 bejegyzést like-ol, 4 kommentet ír, és 8 hirdetésre kattint rá.

21. Több mint 250 milliárd fotó került feltöltésre a Facebookon eddig. Ez napi 350 millió fényképet takar.

Facebook marketing statisztikák:

x

22. Több mint 60 millió aktív üzleti oldal van Facebookon.

23. A Facebook-os hirdetéseken keresztül több, mint 2 milliárd ember érhető el.

24. De mindössze 6 millió vállalkozás hirdet aktívan.

25. A Facebook hirdetésekből származó bevételeinek 78%-a mobil hirdetésekből származik.

26. Átlagos hirdetési kattintási arány a Facebookon 0,9%.

27. Bár a CTA gomb hozzáadásával a kattintási arány 2,85-szörösére emelkedhet.

28. 2015-ben a Facebook átlagos hirdetési bevétele egy felhasználóra 11,96 USD volt.

29. A felhasználók 49% -a kedvel valamilyen Facebook-oldalt, hogy ezzel is támogassa az adott márkát. A felhasználók 40% -a viszont nem szereti az üzleti profilokat. Ez azt jelenti, hogy a fizetett hirdetés az egyetlen módja annak, hogy elérjék őket.

30. A csütörtökön és pénteken közzétett posztok a leghatékonyabbak. Ha ugyan azt a posztot hétfő és szerda között publikáljuk 3,5%-kal alacsonyabb lesz az elköteleződés.

Források:

https://www.socialbakers.com/statistics/facebook/

https://www.brandwatch.com/blog/facebook-statistics/