30 elképesztő Facebook statisztika és tény
Ahhoz, hogy hiteles tartalmakat hozzunk létre érdemes kutatásokat végeznünk adott témákban. Fontos, hogy pontos, naprakész adatokkal támasszuk alá hipotéziseinket, mert így leszünk hitelesek. Az már nem állja meg a helyét, ha valamiről azt írom sok, nagy mennyiségű, számtalan felhasználó stb. Ezek nem pontosak. Csupán lusta voltam utána nézni a pontos információknak. Jelenleg facebook kapcsán gyűjtöttem össze adatokat, amelyet különböző cikkekhez fogok tudni felhasználni. Ha a közeljövőben hasonló témában publikálnál, adok hozzá egy kis segítséget.
Tények a Facebookról:
1. 2004 február 4-én Mark Zuckerberg indította Harvardi szobatársaival a Facebookot. Kezdetben Facemash-nek, majd Thefacebooknak hívták.
2. Eredetileg csak a Harvard diákjai regisztrálhattak. 2004 márciusában a Facebook kiterjedt a Columbia, Stanford és Yale egyetemeire. Ez később fokozatosan kiterjedt az Egyesült Államok és Kanada legtöbb egyetemére.
3. 2006. szeptember 26-án a Facebookot elérhetővé tették minden olyan felhasználó számára, aki betöltötte a 13. életévét.
4. 2012-ben lépett a tőzsdére. Ekkor 16 milliárd dollárt ért a cég. A Facebook most a negyedik legértékesebb márka a világon, amelynek értéke 94,8 milliárd dollár.
5. 2012 óta jóval több, mint 22,4 milliárd dollártért vásárolt olyan versenytársakat, mint az Instagram, a WhatsApp és az Oculus. Ez az, amiről tudomásunk van.
6. 2019 márciusában 37.700 teljes munkaidős alkalmazottal rendelkezett és a szám folyamatosan növekszik.
7. Mark Zuckerberg fizetése évi 1 dollár
Facebook felhasználói és demográfiai statisztikák:
8. A havi aktív felhasználók száma 2.38 milliárd. Naponta 1,56 milliárd aktív felhasználója van. (2019 márciusi adat)
9. A Facebook-felhasználók 47% -a csak a mobilon használja a felületet.
10. A Facebookot használó szülők 83% -a ismerőse a saját gyermekének.
11. A Facebookon naponta 500 000 új felhasználót regisztrálnak, ami azt jelenti, hogy másodpercenként megközelítőleg 6 új profil keletkezik.
12. Az amerikai felnőttek 68% -a használja a Facebookot. 51% -a naponta többször is. Magyarországon 5,9 millió profilt regisztráltak eddig. 47%-a férfi 53%-a női profil.
13. Világszerte az online népesség 26,3% -a használja a Facebookot.
14. Átlagosan 338 barátunk van a platformon, a statisztikai középérték 200 fő.
15. Facebook használati statisztikákBecslések szerint 81 millió hamis Facebook-profil létezik.
16. Azoknak a felhasználóknak a fele, akik nem regisztráltak Facebookra, együtt élnek olyan személlyel, akinek van profiljuk az oldalon. Közülük 24% azt mondja, hogy az adott személy fiókjához tartozó hozzászólásokat vagy fotókat meg szokták nézni.
17. A legnépszerűbb profil maga a Facebook oldala, amelynek 214 millió követője van. A Samsung második helyen áll 159 millió követővel, míg Cristiano Ronaldo a harmadik, 122 millió követővel. Magyarországon az aktuális statisztika első 10 helyezettje:
- Norbi Update 1,375M követő
- Tibi atya 1,321M
- Havasi 1,304M
- Imre Fejes fotós 1,165M
- Ádám György 1,164M
- Receptneked 1,158M
- Kasza Tibor 1,059M
- Nosalty 1,052M
- Mága Zoltán 1,020M
- Túró Rudi 1,015M
18. Akik az elmúlt hónapban (2019 május) a legtöbb követőt tudták begyűjteni, vagyis ennyi követővel gyarapodott a bázisuk:
- Hot Men Dance +28.942 követő
- Alapjárat +12.247
- Szabó Péter +10.434
- Coop üzletlánc +9.644
- Humorvilág +7.841
- Humorvilág +7.841
(https://www.socialbakers.com/statistics/facebook/pages/total/hungary/)
19. A felhasználók naponta átlagosan 20 percet töltenek az oldalon.
20. Egy hónap alatt az átlagos felhasználó 10 bejegyzést like-ol, 4 kommentet ír, és 8 hirdetésre kattint rá.
21. Több mint 250 milliárd fotó került feltöltésre a Facebookon eddig. Ez napi 350 millió fényképet takar.
Facebook marketing statisztikák:
22. Több mint 60 millió aktív üzleti oldal van Facebookon.
23. A Facebook-os hirdetéseken keresztül több, mint 2 milliárd ember érhető el.
24. De mindössze 6 millió vállalkozás hirdet aktívan.
25. A Facebook hirdetésekből származó bevételeinek 78%-a mobil hirdetésekből származik.
26. Átlagos hirdetési kattintási arány a Facebookon 0,9%.
27. Bár a CTA gomb hozzáadásával a kattintási arány 2,85-szörösére emelkedhet.
28. 2015-ben a Facebook átlagos hirdetési bevétele egy felhasználóra 11,96 USD volt.
29. A felhasználók 49% -a kedvel valamilyen Facebook-oldalt, hogy ezzel is támogassa az adott márkát. A felhasználók 40% -a viszont nem szereti az üzleti profilokat. Ez azt jelenti, hogy a fizetett hirdetés az egyetlen módja annak, hogy elérjék őket.
30. A csütörtökön és pénteken közzétett posztok a leghatékonyabbak. Ha ugyan azt a posztot hétfő és szerda között publikáljuk 3,5%-kal alacsonyabb lesz az elköteleződés.