Image Alt
tartalommarketing Freelancer vagy ügynökségi tartalommarketinges?

Freelancer vagy ügynökségi tartalommarketinges?

Te melyiket választanád?

Megérkeztél arra a pontra, hogy a cégedet növekedésre akarod bírni. Azon gondolkodsz ezt milyen módon tudnád véghez vinni. Ismersz eszközöket (szövegírás), hallottál Urbán legendákat a tartalommarketingről, de akkora a kínálat, hogy elveszel az ajánlatok tömkelegében. Tanulod a marketinget, próbálkozol technikákkal, de naponta több órát is ennek szentelsz, miközben nem tudsz koncentrálni a vállalkozásodat érintő többi feladatra. Úgy gondolod, hogy pénzt spórolsz azzal, hogy egymagad végzed a feladatok nagy részét, de így éjjel nappal az irodádban, üzletedben a képernyő előtt görnyedsz és a szabadidőről, mint fogalomról egy ideje már nem hallottál.

Dőlj hátra a székedben és nézzük meg milyen lehetőségeid vannak, hogy megszabadulj legalább egy tehertől, ami a válladat nyomja.

Te is éjjel – nappal dolgozol a marketingeden?

Ha továbbra is ennyit dolgozol és mindent magadra vállalsz, hiszen el tudod végezni egy marketinges munkáját, annyi idődet fogja felemészteni, hogy nem tudsz fókuszálni a vásárlóidra. Ha nem tudsz velük törődni, el fognak pártolni a konkurenciádhoz. Ez neked bevételkiesést fog okozni. Minél több bevételtől esel el, annál többszőr kell tüzet oltanod, kényszerből kitalálnod akciókat, ahelyett, hogy egy stratégia mentén haladnál, ami előre fel van építve, amin nem kell agyalnod, csupán az előre eltervezett úton haladni.

Szóval megszületett a döntés, hogy kiszervezed a munka egy részét. Azt szeretném hangsúlyozni, ha eljutsz erre a pontra, rosszul nem dönthetsz. Ha egy ügynökséget bízol meg vagy ha egy freelancert, mindenképpen növekedésre vagy ítélve. Attól még itt van a kérdés, hogy melyiket válaszd, hiszen a céged számára a legjobb döntést szeretnéd meghozni.

Freelancer vagy ügynökség?

Egyik megoldás sem jobb vagy rosszabb, egész egyszerűen más. Te ismered legjobban a vállalkozásodat, neked kell eldöntened mire van szükséged.

Ha megbízol egy ügynökséget arra, hogy átnézze a tartalommarketingedet, felépítsék a stratégiádat, előre megkomponált jól bevált csomagokat, keretrendszereket fogsz kapni. Ezek mind -mind működnek, hiszen akár több száz ügyfélen kitapasztalták, hogy milyen eszközökkel lehet elérni a céljaidat.

De van egy másik opció, amit, ha egy szóban le kéne írnom, azt mondanám rugalmas.

Emlékszel a régi számítógépes forma 1-es vagy rallys játékokra? Volt egy beállítás, ahol nem kellett váltanod, mert automata volt, nem pördült meg autó és remek időket tudtál futni. Akár minden versenyt megnyerhettél, mert a fejlesztők beprogramoztak egy optimális konfigurációt. Azonban volt egy másik választásod. Ha kikapcsoltad ezt az automatizmust, neked kellett beprogramoznod a kormány érzékenységét, váltanod kellett, nem volt kipörgésgátló és megpördülhettél. Nem volt akkora kontroll. Mi lett a végeredmény? Kitapasztaltad és másodpercekkel jobb időket futhattál az adott pályákon, mint előtte. Ahogy egyre többet játszottál, ráéreztél a különböző pályákra, tudtad melyiknél milyen beállításokkal érheted el a legjobb köridőket. Minden autónak az erőssége, minden pályának a fekvése más és más volt, de tudtad mit kell tenned ahhoz, hogy a legjobb legyél, még önmagadat is le tudtad győzni.

Pontosan ebben hiszek én is.

Nincsenek csomagok, előre meghatározott keretek. Van a vállalkozásod, ami fix, és a terméked vagy szolgáltatásod. A piac, az emberek, a marketing eszközök a változók. Ha ráérzünk pontosan mire van szüksége a vásárlóidnak, mivel tudsz a reklámzajból kitűnni, elindíthatjuk a növekedést.

Keress bátran és igyunk meg egy kávét. Nézzük meg együtt, hogy milyen eszközöket használjunk, hogy a saját beállításaiddal elérd az optimális növekedést, azt, ami teljes mértékben az üzletedre van szabva.

Egy beszélgetés még nem jár semmiféle kötelezettséggel.

Ha még bizalmatlan vagy, azt is teljesen megértem. Kövess facebookon, hogy első kézből értesülhess legújabb írásaimról.