tartalommarketing Ne kattintsd le a cikket, ha (x) van mögötte!

Ne kattintsd le a cikket, ha (x) van mögötte!

Avagy, mit jelent a szponzorált tartalom?

szponzorált tartalom

7 elképesztő tipp, hogyan tüntesd el a hangyákat a lakásból.

Klikkelsz, megnyitod a cikket, ami mellet egy kicsi (x) éktelenkedik. Ez jelzi, hogy szponzorált tartalmat olvasol. Már fenntartásokkal, de tovább görgetsz a cikkoldalon, ahol a szöveg közben és mellett is hirdetéseket fedezel fel. Mire az olvasás feléhez érsz, már elvesztetted a bizalmat, hogy valóban használható tippeket fogsz kapni és bezárod az oldalt (egy teljesen hasonló x-el, ami a szabadságot jelenti számodra, hiszen ezzel a kis ikonnal el tudtál navigálni a tartalomról.)

De mi történik, ha azt mondom, a szponzorált tartalom melletti (x) is szabadságot ad?

Tény: a szponzorált tartalmak azért jönnek létre, hogy felhívják a figyelmet adott termékre vagy szolgáltatásra. Szövegeket gyárt a marketinges csapat, hogy történeteket osszanak meg, edukálnak téged, mint leendő vásárlót, és nem titkolt szándékuk az eladás is.

Tény, hogy több ezer olyan tartalom jött létre, aminek nincs mondanivalója, csak és kizárólag le akarják nyomni a látogatók torkán a portékát. De feltenném a kérdést: minden hír, amit olvasol értékes és minőségi tartalom? Azokat fenntartás nélkül nyitod meg, hiszen nincs mellettük jelölve, hogy támogatott tartalom.

Vagy minden szponzorált tartalom értéktelen szöveg?

Ugye Te is olvastál már olyan sales cikket, ami segített a vásárlásban?

  • Például, hogyan válaszd ki számodra a legmegfelelőbb hangyaírtót. Nem mindegy, hogy családi házban, panelból, udvarról vagy más egyéb helyről akarjuk eltüntetni ezeket a rovarokat. Ha csak eléd tesznek a pultra tízféle terméket, amelyeknek csupán az ellenértéke különbözik, hogyan fogod eldönteni, hogy melyiket használd?
  • De mondok mást. Szeretnéd berendezni a nappalidat. Inspirációkra van szükséged, mert nincs ötleted, hogy pontosan milyen stílusú bútort vegyél. Nézegetsz fotókat az interneten, de csak több helyről tudod összeválogatni az adott darabokat. Ellenben vannak szakáruházak, ahol bazár cikk jelleggel kapsz egy tartalmat, ötletekkel együtt és mindent meg tudsz vásárolni az adott helyen. Leírják mit hogyan használj, hova érdemes tenni, így esélyed van tökéletesen berendezned a szobát.
  • De az is lehet, hogy meguntad a fal színét. Nem szívesen hívsz szakembert, mert hónapok múlva kapnál csak időpontot. Felmész az internetre és rátalálsz egy cikkre/videóra, amiben leírják hogyan csináld te magad a festést, megmutatják mire figyelj, hogyan fogd az ecsetet, milyen irányba mozgasd a teddy hengert, hogyan válaszd ki a megfelelő festéket stb. A végeredmény pedig a saját kezed munkája lesz. Mindeközben eladták neked a festéket is, de megtanították hogyan használd azt.

Tény, hogy nehéz megkülönböztetni az értékes tartalmat az értéktelentől, de nem lehetetlen. Hatásvadász címekkel érik el a szakemberek, hogy biztosan lekattintsd a linket. Külön tudomány foglalkozik azzal, hogyan írjon figyelemfelkeltő sorokat, annak érdekében, hogy megüsse az ingerküszöböt. Gondoljunk bele, hiába érdekes egy tartalom, ha unalmas és élettelen a címe.

Lehet egyáltalán a szponzorált tartalom érdekes és értékes egyaránt?

Elárulom, lehet. Egyre nagyobb a reklámzaj, amiből pont olyan nehéz kitörni, mint a hangyákat kiirtani a sufniból, de nem lehetetlen.

Rákényszerültek az online kereskedelem résztvevői, hogy minőségi tartalmat gyártsanak, mert tudják, hogy csak ezzel a módszerrel képesek növelni a saját kosárértéküket. Hogy meg is tartsák a vásárlóikat folyamatosan kommunikálnak velük, igyekeznek a problémáikat megcélozni, amire megoldást is szállítanak.

Tény, ha egy online híroldalra vagy magazinra, bármely külső weboldalra gyártják ezeket a tartalmakat meg kell jelölniük, hogy reklámról, hirdetésről vagy szponzorált tartalomról van szó. Minden olyan szöveg esetében meg fogod találni ezt a jelölést, ami mögött pénzmozgás van és egy megrendelő kérésére készül el.

Akkor miért is jelent szabadságot számodra az (x)?

Roppant egyszerű a képlet. A digitális korban minden információt megtalálsz amire csak szükséged lehet. Nincsenek többé titkok, nincs olyan hiedelem, tény, inspiráció, praktika vagy tudásanyag, amire a weben böngészve rá ne lelnél. Tippek hangyaírtáshoz, hogy fesd ki a szobádat, hogyan sminkelj, hogyan utazz olcsón és még napestig sorolhatnám. Mind-mind szponzorált tartalom, amik informálnak annak érdekében, hogy segítsék a döntésedet. Persze, üzleti szempontokat is képvisel, de a vállalkozók többsége már felismerte, hogy csak és kizárólag akkor lehet sikeres az üzlete, ha értéket teremt, ha élettel teli tartalmat ad és megosztja azt a tudást, aminek ő már a birtokában van.

Tény, hogy a szponzorált tartalom figyelemfelkeltő, de az olvasása semmiféle kötelezettséggel nem jár.

Ha tetszett a cikkem és olvasnál még a témában kövess facebookon, de vigyázz, itt csak szponzorált tartalmakat találsz! 😊