Image Alt
tartalommarketing Tartalommarketing jelentése

Tartalommarketing jelentése

Nem egy új fogalomról beszélünk, ezért már számtalan írás megjelent ebben a témában, amelyek egy része kellő pontossággal és mélységgel ismerteti a kérdést: Mit jelent a tartalommarketing? Annak érdekében, hogy ne legyen szükséged egyesével felkutatni minden releváns és kevésbé értékes bejegyzést, összegyűjtötem egy csokorba a szakmailag is legtöbbet adó tartalmakat.

Nézzük, mi a véleménye a marketing szakmának a kifejezésről:

Máté Balázs azt írja:

“Tartalommarketingnek hívják azt a marketing technikát, amelyen keresztül érdekes és értékes tartalmakat oszthatunk meg, melyekkel könnyen elérhetjük jól meghatározott célközönségünket – és figyelembe véve azt, hogy természetesen vevőket szeretnénk faragni közönségünk tagjaiból.”

link

Szerinte a tartalommarketing egy technikai, amit arra használhatsz, hogy értéket szolgáltass azoknak az olvasóknak, akikből később a vásárlóid is lesznek. Úgy gondolom megragadta a lényeget, hiszen a legfontosabb, hogy értéket közvetítsünk a tartalmakon keresztül. Így a célközönséged azt fogja érezni, hogy a vállalkozásod több, mint egy termék vagy szolgáltatás.


Ha a tartalommarketing fogalma szóba kerül, a mai napig sokan megakadnak a blog írásnál, esetleg a facebook posztolásnál. Azért lássuk be, ennél jóval többről szól. A webshark oldalán találtam egy hosszabb leírást, ami részletekbe menően leírja, mit is takar pontosan ez a szakkifejezés. Tömören megfogalmazva:

“A tartalommarketing fogalma, definíciója röviden ez lehetne: a tartalommarketing tartalmak előállítását, megjelentetését, megosztását jelenti márkánk hírnevének és ismertségének növelése céljából.

link

Ha pontos képet szeretnél kapni, a tartalommarketing jelentéséről, ezt a cikket érdemes átolvasnod.

A Content Plus oldalán egy külföldi definíciót írnak, ami a legfontosabb kulcsszavakkal jellemzi a tartalommarketinget.

“Egy olyan marketing technika, mely során egy előre meghatározott, jól körülhatárolt hallgatóság számára értékes és releváns tartalmat hozunk létre és terjesztünk úgy, hogy felkeltjük ezen célcsoport figyelmét és megszerezzük bizalmát profit növelése céljából”

link



A végére hagytam hazánk egyik piacvezető tartalommarketinggel foglalkozó cég leírását arról, hogy pontosan mit takar a fogalom. Összeszedték 36 marketing szakember definícióját és hozzáfűzték azt a 6 fontos meghatározást, amit Ők gondolnak a tartalommarketingről. Mindenképpen érdemes elolvasni, hogy megnézzük a világ különböző tájain dolgozó szakemberek, hogyan próbálják meg egy lényegre törő mondatban átadni azt, hogy számukra mit jelent a fogalom mögötti érték.

Nem idézek a cikkből, hiszen rengeteg megközelítést sorolnak fel. Érdemes elolvasni ezt a gyűjteményt, hogy saját magunk ízlésére formálhassuk, melyik meghatározás a legoptimálisabb számunkra.

(https://www.marketingszoveg.com/gondolkodj-rendszerben/mi-a-tartalommarketing-44-definicio/)

Íme a saját meghatározás, hogy mi is a tartalommarketing jelentése:

A tartalommarketing fogalma

” Ahelyett, hogy a termékünkre vagy szolgáltatásunkra fókuszálnánk, az ügyfeleink problémáira reagálunk releváns és hasznos tartalmakkal, indirekt módon elősegítve értékesítési stratégiánk sikerét”

https://szponzoralttartalom.hu/

A tartalmimarketinget a vezető márkák nem ma kedzték el alkalmazni
Kutatások bizonyítják, hogy a marketingesek túlnyomó többsége tartalmi marketing valamilyen formáját alkalmazza. Valójában a világ számos kiemelkedő szervezete használja, köztük a P&G, a Microsoft, a Cisco Systems és a John Deere. Ezt a kisvállalkozások is felismerték és immár az egyszemélyes üzletek képesek alkalmazni világszerte. Miért? Mert működik.

John Dear és a Content Marketing

Itt egy példa a tartalmi marketing gyakorlati alkalmazására:




“History of Content Marketing”

Avagy honnan indult a szemléletmód. Gondoltad volna, hogy több mint 100 éves?



Mi a Te vállalkozásod története?

Minden vállalkozásnak megvan a maga sztorija. Meséld el Te is történeted, a többit pedig bízd a szponzoralttartalom.hu-ra!

Szép napot!

Gosztola Beatrix

SzponzoráltTartalom alapítója



Ez egy kulcsszóoptimalizált szöveg, ami edukációs céllal készült.

Mivel a vállalkozásom tartalommarketinggel foglalkozik, ezért fontos volt, hogy írjak a téma kapcsán egy bevezető cikket, aminek a legkézenfekvőbb megoldása azt volt, hogy leírom mit is jelent pontosan a kifejezés. Ha az első szakmai bejegyzéseden gondolkodsz, próbálj meg írni egy általános cikket a termékedről, szolgáltatásodról. Csatolj be olyan cikkeket, amelyek relevánsak a témában. A Google a barátod, biztos lehetsz benne, hogy szakértők már megszólaltak a témában. Ezeket felhasználva írj egy új tartalmat, amiben megfogalmazod a saját látószögedet is. A technikával olvasóid számára hiteles tartalmat gyárthatsz ezáltal biztosítatod vállalkozásod jövőjét, és nem utolsó sorban a keresőóriás is szeretni fog.